KliK DuLU iKLaN - IkLan MeNaRik Di SiNi ... daN dApAtKaN $$$$$$

HiTaM pUtIh KeHiDuPaN ....

My Backpacker Slideshow: Mohd’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to 8 cities Guangzhou, Auckland, Melaka, Terengganu, Batam, Pangkor, Semarang and Pasir Gudang was created by TripAdvisor. See another China slideshow. Create your own stunning free slideshow from your travel photos.

SiLa KLiK BaWaH uNtUk DaPaTkAn $$$$$$$

Thursday, March 4, 2010

mAnDi JaNgAn tAK mAnDi .....


antara aktiviti2 yang ada seperti memancing dll
gelombang laut yang agak kuat.. maklumlah bulan Februari nih
afiq, kat dalam nie kata orang ada emas taw... kata ucu iki
Pemandangan unik di Teluk Ramunia, dipenuhi deretan kapal pedagang
afiq yang menamatkan jurusan terakhir silatnya yang dinamakan silat kapunden koropet
ibu2 dan bapak2 tak join mandi laut sekali ke ??
huhuhuhuh berpiknik sakan
wahh seronoknyer nampak ??
Lama rasa dah tak berpiknik... selepas menghadiri majlis kahwin member merangkap dua pupuku di kampung, anak2ku dan anak2 sedara sibuk mengajak mandi Laut. Memang diowang kalo dengar balik rumah Moyang yang diowang gelar Tok Nyang, pasti tak Lekang dengan mandi laut.... ( betul ke grammar aku nie ?? ) , maklumlah kampungku nie ( Teluk Ramunia ) memang sinonim dengan Laut... apa taknya kawasan yang penuh dengan keindahan dan resort2, pantai yang cetek dan landai - sesuai untuk anak2 mandi laut serta satu yang kurasa uniknya Teluk Ramunia nie, jarang ditemui di pantai-pantai kat Malaysia nie, pemandangan lautnya yang penuh dengan kapal2 pedagang... rasa2 cam zaman kesultanan Melayu Melaka lah plaks .... Walau bagaimanapun, memandang bulan Februari adalah bulan monsun angin yang kuat, maka agak bahaya jugak mandi di laut musim ini kerana gelombang laut yang tinggi dan kuat... huhuhuhuh apa lagi ??xx jom layanz ........

4 comments:

Nida said...

Mak tak join ke? Makan apa masa ni? Bestnya dapat balik kampung :(

fAiRuLLaH's de GrEaT! said...

masa nie mak sibuk merewang kat umah mak anjang .. hehehehe , makan wahh best tom yam rabizul enterprise

Asmida said...

He he hee.. ibu kepada ibu2 dalam gambar nie kena merewang... (Mak+Mok teh)..... anak kepada mereka pulak sibuk melayan anak2 nak mandi laut... sebab dah menangis kat rumah mak jang... (anak siapalah tue yerk??......)

fairullahs said...

hehhehee tuelah pasal.. anak tue buat havoc lak kat majlis merewang.. merengek nak mandi laut kann kannn kannnn

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

mErEnUnG sEjEnAk..........

NOTA-NOTA ILMIAH