KliK DuLU iKLaN - IkLan MeNaRik Di SiNi ... daN dApAtKaN $$$$$$

HiTaM pUtIh KeHiDuPaN ....

My Backpacker Slideshow: Mohd’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to 8 cities Guangzhou, Auckland, Melaka, Terengganu, Batam, Pangkor, Semarang and Pasir Gudang was created by TripAdvisor. See another China slideshow. Create your own stunning free slideshow from your travel photos.

SiLa KLiK BaWaH uNtUk DaPaTkAn $$$$$$$

Wednesday, June 24, 2009

HaRi TanDaTaNgAN pEnYatA kEmAjUaN


Pada Ahad yang lepas (21/06/09) adalah hari tandatangan penyata kemajuan tadika At-Taufiq. Afiq pada malam sebelumnya berkali-kali mengingatkan aku. pagi-pagi sebelum ayam berkokok) sebab aku tak dengar pun suara ayam hehehehehe, kami dah bersiap untuk ke tadikanya......

Hasil perjumpaan kami dengan ustazahnya, (mengikut kata ustazah)
- Afiq adalah anak yang pintar dan cerdik
- Afiq mempunyai daya kepimpinan yang tinggi kerana kerap menjadi ketua dalam aktiviti berkumpulan
- seorang yang pemalu ( macam aku kot masa kecil2 dulu hehehehe)
- mudah berkawan

Tahniah sayang.... papa harap Afiq akan lebih berusaha pada masa hadapan. Walaupun afiq belum mencapai nombor SATU dalam peperiksaan, tapi papa harap afiq akan pertingkatkan .. yang penting papa nak afiq mempunyai daya saing yang tinggi dalam kelas, dan mempunyai perasaan mencapai yang terbaik dan berusaha untuk kejayaan.

Sebenarnya aku sangat bersyukur kerana afiq bersekolah yang kurasa betul. Tadika at-Taufiq sangat menekankan tentang IQ dan EQ especially sahsiah pelajar-pelajarnya. Tidak hairanlah boleh kukatakan hampir majoriti pelajar-pelajarnya adalah anak-anak guru dan anak rakan sepejabat isteriku. Mereka sanggup menghantar anaknya ke sini walaupun jarak kediaman mereka jauh. Afiq sendiri dah banyak berubah, seorang penghafal hadis dan cenderung kepada sahsiah keagamaan ( adik beradikku panggilnya ustaz ). Mudah-mudahan Afiq suatu hari nanti akan menjadi anak yang soleh. Taat kepada perintah Allah, dan dapat berbakti kepada agama, ibubapa dan negara .... amin..........

5 comments:

Hanafiah said...

Ok Afiq...nanti Pak Long hadiahkah kopiah NZ yg ada lambang All Black..nak tak?

Nida said...

hahhahahaha...mak Long pun hadiahkan juga lah.... tapi hadiah apa ek...haaaa, sejadah dari bulu kambing biri2...

Asmida said...

Afiq : Nak..nak...nak...Afiq ok jer orang nak bagi adiah... he he he....

Mama : Emmm..mama tahu Afiq anak yang pandai.. tapi...kena rajinlah baru dapat pandai tu... Mana boleh ngadap game aje kat umah tok mak dengan mak ecah....Cian tok mak pening tengok anak cucu dia ngadap PC 24 jam......

fAiRuLLaH's de GrEaT! said...

errrkkkkk.. hadiahh.. ekk... ermmm utk haku camne laks?? gerrgghhgerkkk

Bingkisan Perantau said...

Alhamdulillah....sehebat mana pun sistem pendidikan di luar negara...hebat lagi sistem pendidikan di negara kita....apatah lagi jika menjurus kepada keseimbangan ilmu dunia dan akhirat....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

mErEnUnG sEjEnAk..........

NOTA-NOTA ILMIAH