KliK DuLU iKLaN - IkLan MeNaRik Di SiNi ... daN dApAtKaN $$$$$$

HiTaM pUtIh KeHiDuPaN ....

My Backpacker Slideshow: Mohd’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to 8 cities Guangzhou, Auckland, Melaka, Terengganu, Batam, Pangkor, Semarang and Pasir Gudang was created by TripAdvisor. See another China slideshow. Create your own stunning free slideshow from your travel photos.

SiLa KLiK BaWaH uNtUk DaPaTkAn $$$$$$$

Wednesday, February 3, 2010

BuLaN rEnOvAtIoN rUmAh ...( FaSa 1)

apalah yang dibincangkan contractor wirering nih ...abaikan yang berselerak tuhh hehehehe
kasi itu pecah abes maaaaaa
sempat posing tuh.. haaaa dah sambung sambung cat tu huhuhuh
keadaan dalaman rumah
proses mengecat rumah ...
bergotong royong mengecat di luar rumah
huhuhuhu bersungguh2 nampakk..
haaaa kasi encem ckit itu cat umah kk....
Bulan nie adalah bulan yang agak menghuruharakan sedikit .... mana tak dah macam tongkang pecah dibuatnya akibat renovation rumah.. actually aku merancang untuk buat renovation rumahku dan rumah ibuku (dua rumah jadi satu). selepas itu aku bercadang untuk memberikan rumahku ini untuk ibuku mendiami manakala aku pula sekeluarga akan berpindah ke rumahku yang satu lagi di Taman Scientex.. besarlah sedikit... almaklumlah, keluargaku dan keluarga adik beradikku dah semakin bertambah. actually selesa sedikitlah bila ipar dan anak2 saudaraku berkumpul di rumah ibuku... insya allah, masa nielah kita patut membahagiakan ibu semasa hayatnya dikandung badan.. betul tak ?? teringat cerita zaman Rasulullulah, seseorang telah menemui rasullulah dan bertanyakan kepada siapakah orang yang perlu kita sayangi dan hormati.. rasullullah berkata ibu, selepas itu?? ibu.. selepas itu??.. masih lagi ibu kemudian barulah bapa.. mudah-mudahan aku dengan pengorbananku yang sedikit ini, sekurang-kurangnya dapat membahagiakan ibuku semasa hayatnya di dunia .. aminn.. dan seperkara yang aku perlu tahu "AKU MENYAYANGI IBUKU DAN KELUARGAKU " .......

8 comments:

Abam Kie said...

anak yg soleh. sejuk perut ibu mengandung u dulu. ibu sy dah tiada sejak raya haji 2002. sy minta tukar balik ke kelate dari sabah. so dptlah balik bln 6 2001. ada sedikit masa utk abg menjaga ibu yg sedang tenat dulu. bersyukurlah semasa dia masih ada, bro.

Unknown said...

thanks Juk, begitulah tanggungjawab kita sebagai anak kepada orang tua.. kata orang seorang ibu boleh menjaga 10 orang anak tapi belum tentu 10 orang dapat menjaga seorang ibu.. semoga kita terhindar dari perbuatan yang menyakitkan hati ibu ..

p/s : al-fatihah untuk ibu juk... semoga arwah ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman, aminn...

Alimaz-Kembara Terasing said...

salam cikgu...cantik rumah....

Anonymous said...

hahahhaa.. tengah tongkang pecah tu alimaz huhuhuu

Nida n' Hanafi said...

Yu..

Uwaaa.... tak sabonya nak balik..mesti umah mak dah cantik masa tu.. bolehlah anak2 Along main kejar2 dalam umah mak.. pening ler tokmak dia..

Anonymous said...

huhuhuuu betul3x umah dah bolehlah kata bEsau bangat sekaRang

Asmida said...

syukurlah kita masih ingat pada ibu bapa kita..... kita sebagai anak wajib menghormati ibu bapa kita... membahagiakannya hingga akhir hayatnya.... Semoga jasamu pada mereka akan dibalasNya dunia akhirat..... Amiiinnnnnn......

Anonymous said...

amin.. semoga kita semua dalam golongan yang tidak menyakiti hati ibu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

mErEnUnG sEjEnAk..........

NOTA-NOTA ILMIAH