KliK DuLU iKLaN - IkLan MeNaRik Di SiNi ... daN dApAtKaN $$$$$$

HiTaM pUtIh KeHiDuPaN ....

My Backpacker Slideshow: Mohd’s trip from Kuala Lumpur, Wilayah Persekutuan, Malaysia to 8 cities Guangzhou, Auckland, Melaka, Terengganu, Batam, Pangkor, Semarang and Pasir Gudang was created by TripAdvisor. See another China slideshow. Create your own stunning free slideshow from your travel photos.

SiLa KLiK BaWaH uNtUk DaPaTkAn $$$$$$$

Tuesday, September 22, 2009

EsOk HaRi RaYa.... EsOk HaRi RaYa

Teringat aku pada lagu yang berlirikkan "esok hari raya.. esok hari raya" . takleh tulis semua sebab aku hanya teringat rangkap rima lagu nie je heheheee... semasa zaman kanak-kanakku memang meriah dan agak mengetop lagu nie dinyanyikan oleh aku lebih-lebih lagi apabila berakhirnya Ramadan.. dan pada hari Sabtu lepas jugaklah, apabila terdengar sahaja azan maghrib maka petandanya berakhirlah Ramadan untuk tahun 1430H.. Alhamdulilah bersyukur aku kepada Allah kerana dipanjangkan umur untuk memberikanku hidup menyambut suasana Syawal buat yang kesekian kalinya...
ejai ..controll hensem dan perut
nyum nyum .. haa sate sate..iki menunjukkan bakat dalam mengipas satesate sate.. satu cucuk 5 posen jek ......

Untuk menyambut kemenangan berpuasa kita pada tahun nie, maka malam itu kami telah bergotong royong menyiapkan makanan serta juadah berbuka puasa. Sebenarnya aktiviti bergotong royong nie bermula sejak pagi lagi.. seperti memasak rendang, ketupat, lodeh dan lain-lain. Nampaknya tahun nie semua adik beradikku (kecuali kakak sulungku yang kini berada di New Zealand ) pada hari raya pertama ini akan berkumpul di rumah ibuku. antara aktiviti lain pada petangnya juga kami telah membakar sate. ermm memang lazat.. tak sangka sate yang dibuat oleh isteri dan ibuku serta adik beradikku mempunyai nilai komersil yang tinggi untuk dipasarkan hehehehe...

selamat ulang tahun ke-enam untuk Abby
ok ready untuk tiup lilin

Pada hari ini juga kebetulan juga adalah hari jadi anak saudaraku abby yang ke 6 tahun.. haa apa lagi kami juga telah bersama-sama menyambut hari jadinya....

2 comments:

Nida said...

Silap tu... bukan semua adik adik beradik yg berkumpul, sebab aku takde... uwaaaaaaaaaaaaa

Asmida said...

Ejai... baik2 kipas sate tu... jangan air ketiak meleleh kat sate tuuu tau!!....
(Emosi ibu mengandung nie lain kot.... suka pikir yg negatif2.... ha ha ha... Jgn marah yer....Nanti kena jual.... Ampun Ejai... Ampun....Kak As gurau jer....biasalah...semakin lama aku besama kuarga mertua nie.. makin berani aku mengena2kan mereke....dulu aku malu2....he he hee...menandakan hubungan kite semakin rapat... ye tak????)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails

mErEnUnG sEjEnAk..........

NOTA-NOTA ILMIAH